Yeşil Vadi: Fethiye’den Yanıklar’ın En Gizli Kalmış Yerine

yazar: yaren kırpıcı

Çok severek hazırladığımız Türkiye’de ki 10 Kamp Alanı listemiz (Çok işe yarar bu liste):

Fethiye deyince hepimizin aklına Yeşil Vadi’den önce: Ölüdeniz, Belcekız Plajı, Kelebekler Vadisi, Kabak Koyu, Kayaköy, Gemiler Adası, Likya Yolu, Kral Mezarları, Çalış Plajı geliyor.

Ancak bu sefer rotamızı biraz farklı bir yere çevirdik. Instagram keşfetimizde sürekli karşımıza çıkan, şu salıncaklı fotoğrafıyla meşhur ve çadırların tahtaların üzerinde yerden yüksekte olduğu çoğumuza “neresiymiş ya burası” dedirten işte o yer için yola çıktık.

Fethiye’de Kahvaltı

İksirci Tezcan

Yeşil Vadi’ye ulaşım en uygun Fethiye’den sağlanıyor. Sabah otogardan kordona doğru yürüyüp hemen köşede ki İksirci Tezcan’ da kahvaltımızı yaptık. (Aslında İksirci Tezcan da İstanbul’da sağlıklı bir şeyler içmek istediğimizde bir büfeye bütün meyveleri sıktırıp içtiğimiz karışıma çok benzer iksirini yapıyor. Yanınada tostlarından da yiyebilirsiniz. Biz burayı pratik olsun diye tercih ettik.

iksirci tezcan

Yeşil Vadi’ye Ulaşım

Gelelim asıl sancılı sürece. Sancılı diyoruz çünkü kahvaltı yaparken Yeşil Vadi’yi arayıp ulaşım hakkında bilgi almak istediğimizde “merkezden kalkan minibüslerle yanıklar köyüne kadar gelin ordan da otostop çekersiniz” cevabını aldık. (abimize kampçı ruhunu anladığı ve böyle samimi bir konuşma yaşattığı için teşekkür ediyoruz)

yeşil vadi ulaşım

Vakit kaybetmeden fethiye camiinin yanından kalkan Yanıklar Köyü minibüsüne bindik. Yol yaklaşık 30-45 dk arası sürüyor. Minibüste ki amcamıza son bir umut Yeşil Vadi’ye gitmek istediğimizi söyledik. Yanıklar’a gelmeden köşede yolda indik ve “Buradan 8 km yürüyecekseniz” dedi.

Eğer eviniz (çadırınız, şişme yatağınız, uyku tulumlarınız) yanınızdaysa bu 8 km yürüme işi size biraz ütopik bir söylem gibi gelmesine sebep olabilir. -Bize tam olarak öyle geldi-

Normalde ben (Yaren) otostopla bir yerden bir yere gitmeyi sevmem, Can da benim aksime kolaylık sağladığını ve yeni insanlarla diyolog kurabildiğimiz için güzel bir şey olduğunu savunur. Ama o gün ikimiz için de durup bir araba geçmesini beklemekten başka çaremiz yoktu. ( Eylül gibi sezon kapanışına denk geldiyseniz araba bekleme süreci biraz daha uzayabilir)

Biz şanslıydık ve daha otostop çekmemize gerek kalmadan yanımızda bir araba durup “Gençler Yeşil Vadiye mi?” Dedi. Kendilerine buradan çok teşekkür ediyoruz. Hatta yolun yarısında gördüğümüz 2 kampçıyı daha arabalarına aldılar.

Böyle güzelliklere denk geldikçe bizde ki kamp sevdası bir süre daha devam eder gibi duruyor 🙂

Yeşil Vadi Kamp Alanları/Fiyatları

Geldik işin keyfini sürme kısmına. Buraya geldikten sonra köprüden geçip karşıya geçmelisiniz. Köprüden bahsetmeden geçmeyelim istedik çünkü bu köprü sallanıyor!

Yani geçmesini bilmeyene işkence haline gelebiliyor (Can bu işi hiç beceremedi.Sizi Instagram Yeşil Vadi sabit storylerimize alalım)

Anladığımız kadarıyla Yeşil Vadi’yi bir aile işletiyor. Restoran bölümü de var, sabah kahvaltı yapabileceğiniz menusu ve atıştırmalık yiyecekler satan yer de var.

Burada nehirin üzerine tahtalarla kurulmuş mekanizmaların birçoğunun üstü boş ama geri kalanlarında çadırlar var.

yeşil vadi-kamp

Bu çadırlar bu işletmeye ait ve yanınızda çadırınız yoksa yada orada ki çadırlarda kalmak isterseniz gecelik fiyatı 100-200 tl. Eğer kendi çadırınızı kurmak isterseniz ortalama fiyatı 30-40 tl

Eğer nehirin üzerinde, tahtalarda konaklamak istemezseniz karaya da çadırınızı kurabilirsiniz. Bunlar için ücretler çok daha düşük alınıyor. Ama biz buranın espirisi zaten bu diyerek nehirin üzerine çadırımızı kurduk. Ve her zaman uymaya çalıştığımız kuralı uygulayarak: Hava kararmadan önce çadırımızı kurduk.

Not: Aman çadırım yüksekte bir şey gelmez deyip çadırınızın girişini açık bırakmayın. Biz çadırımıza döndüğümüzde çadırımızın içinde horozla burun buruna geldik.

seyahatales için

Yeşil Vadi Nasıl Bir Yer? (Okumadan Gitmeyin)

Çadırımızı kurduktan sonra keşfe çıktık. Yeşil Vadi’nin sonunda bulunan alanda buz gibi suya girebilirsiniz. Hemen üst kısmında bulunan suya atlamak için kurulan yerden ve ipten atlayarak kendinizi serin sulara bırakabilirsiniz.

Yeşil Vadi vs Günübirlikçiler

Biz yüzemedik ama orada bir süre oturup gözlemleme fırsatı bulduk. Buraya gelenlerin birçoğunun aslında günübirlikçi olduğunu görmek bizi oldukça üzdü. Çünkü bizce kamp alanları ayrı bir sakinlik ve dinginlik içinde olmalı.

Yeşil Vadi vs Baz İstasyonu

Şunu da söylemeden geçmeyelim, buraya gelene kadar bu telefonların çekmeyeceğini bilmiyorduk. Biz iki farklı oparetör  olmamıza rağmen BURADA TELEFON HİÇ ÇEKMİYOR. Sağa sola gittiğinizde de çeker gibi oluyor ancak zorlarsanız kısa süreli bir arama yapılabiliyor.

Yeşil Vadi vs Tuvalet/Duş Durumu

Tuvaletler biraz kirli ve normalde kamp alanlarının duş bölümlerinden yararlanırız ancak burada tuvalete bile zor girdiğimiz ve konaklama için 1 gün ayırdığımız için gerek duymadık.

Etrafta çok sayıda ördek, horoz, tavuk var ve onlara iç içe olmak bizi doğallığa, doğaya yaklaştırdığı için bu durumdan hiç rahatsız olmadık.

yeşil vadi kamp

Yeşil Vadi’de havalar hala sıcakken kamp kurmamıza rağmen nehirin soğuğu ve çok fazla güneş almamasından dolayı gece hafif serin geçti; ona göre hazırlıklı gelirseniz konforlu bir gece geçirirsiniz.

Sabahın ilk ışıkları bizi kendine çekti ve çok güzel bir manzaraya uyandık. Aşağımızda akıp giden nehir ve dağı aşmaya çalışan güneş.

Sabah Kahvaltısı

Kahvaltı yapmak için restoran bölümüne gittiğimizde Pazar günü olmasından dolayı bir öğrenci kafilesinin kahvaltı için geldiklerini gördük. Aynı zamanda sabahın erken saatlerinden itibaren gelmeye başlayan çocuklu-çocuksuz aileler, çiftler.

Ee canım siz de illa kamp kurmaya mı gelmek zorunda bu insanlar? Dediğinizi duyar gibiyiz. Hayır tabii ki böyle bir şeyden bahsetmiyoruz ancak Yeşil Vadi’yi hep kütüklerin üzerinde kurulan çadırlarla, kamp alanlarıyla gördük ve merak ettik. Ve bizim gibi “Nasıl olacakmış bu nehirin üstünde kamp deneyimi?” Diye merak edip gelenlerdenseniz; bizce bu durum için acil çözüm bulunmalı.

Ziyaret saatleri belirlenmeli, büyük kafileler alınmamlı ya da kampçı ve günübirlik için gelenlerin yerleri keskin bir çizgiyle ayrılmalı.

yeşil vadi
 Objektiflik Önemli, Teşekkür Ederiz

Size objektif görüşlerimizi sunmamız gerektiğini düşünüyoruz ve gittiğimiz yerler için iyi bir arkadaş olmak istiyoruz. Yeşil Vadi’yi de olumsuz yönlerinin yanında, tam olarak deneyimlenmesi gereken bir yer olarak görüyoruz.

Daha önce deneyimleyen yada deneyimlemek isteyen varsa görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyoruz.

NOT: Dönüşte de otopark çıkışında beklerseniz sürekli giriş-çıkış olduğu için Fethiye yönüne gidecek bir arabayla dönüşünüzü gerçekleştirebilirsiniz. (Uzun lafın kısası tek çare OTOSTOP 🙂 )