Urla Demircili Koyu | El Değmemiş, Keşfedilmemiş

yazar: can

Urla’da denize girilecek yerler listenize keşfedilmemiş bir koy bırakıyoruz! Urla, İzmir’in en çok sevilen ilçelerinden biri. 2000’liler bilmez şakalarına konu olan “Kavak Yelleri” adlı diziyle Türkiye gündeminde epey ünlenmişti. O zamanlar Pinhani şarkılarıyla, Urla manzaraları epey bir popüler olmuştu. İzmir ve ilçelerinin en güzel yanı, bizce parsellenmemiş olmasından kaynaklı. Özellikle Demircili gibi hiç dokunulmamış koylar var…

Şimdi size kötü bir haberle başlayalım, toplu taşıma ile buraya ulaşım yok gibi bir şey. Olan yöntemlerde çok komplike, yani buna değer mi bilmiyoruz. O yüzden yazıya başlamadan bunu belirtelim.

demircili-koyu-urla

Neden Demircili Koyu’nu Tavsiye Ediyoruz

• Biz gittiğimizde kimsecikler yoktu. Sabahın erken saatlerinde gittik. Bize çok huzurlu geldi, mutlu hissettirdi.
  • Fotoğraf çektik, drone uçurduk. İşletme içindeki köpek bize havlayınca drone için sorun çıkacak sandık, fakat yaşlı bir amca çıktı. “Bak onu çekmiyorsunuz, kıskandı.” diyerek güldü. “Günaydın!” diye de ekledi. İzmir insanlarını seviyoruz 🙂
  • Su buz gibi! Ben (Can) soğuk suyu hiç sevmem. Ama buranın soğuk suyu rahatsız edici değil, ferahlatıcıydı. Denizde saatler harcamadıkça, bu sorun olmayacaktır. Zaten bizim tavsiyemiz sabahtan akşama kadar burada kalmanız yönünde değil, yarım gün ayırmanız yeterli olacaktır.

Urla Demircili Koyu Nerede? Navigasyon Yanlış Gösteriyor

Urla Demircili Koyu, merkeze 20 kilometre uzaklıkta yer alıyor. Hatta biz giderken orası mı burası mı derken fazladan bir 5 kilometre yol yapmışızdır.

Adnan Menderes Havaalanına yaklaşık 38 kilometre uzaklıktadır. İzmir merkezden ise yaklaşık 60 kilometredir.

Burası Demirci Köyü’ne oldukça yakındır. Urla’ya varmadan güneyde kalan Yağcılar Köyü – Demirci Köyü istikametinde gidildiğinde, Demirci köyünün 5 kilometre daha ilerisinde yer almaktadır.

Yolun sonlarına doğru, kamp alanı görürseniz doğru yere gelmişsinizdir. Görmezseniz geldiğiniz yolu biraz geri dönüp diğer sapaktan giderseniz sorun çözülüyor.

demircili-izmir

Demircili Koyu’na Ulaşım Nasıl?

Ulaşım konusunda kulaklarımızı çınlatmayın. Arkamızdan kötü şeyler söylemeyin, net şekilde söylüyoruz. Zor! Şimdi 2 farklı alternatifiniz var:

1. Aracınızla yada kiraladığınız aracınızla ulaşım (Yollar oldukça bozuk ve ne yönlendirmeler ne navigasyon nokta atışı olarak göstermiyor.)
  2. Toplu taşıma ile ulaşım (Tam bir ulaşım yok, ama ulaşmak isterseniz ulaşırsınız.)

Araçla Ulaşım (İzmir Yönünden):

İzmir – Urla (Varmadan Güney yönüne doğru sapmalısınız) – Yağcılar Köyü – Demirci Köyü – Demircili Koyu.
Yolun son 5 kilometresin de yol çok bozuluyor ama yavaş giderseniz sorun olmuyor. Araba gitmez falan tarzında değil.

Toplu Taşıma ile Ulaşım (5 kilometre yakınına kadar gidebiliyorsunuz.):

İzmir’de Fahrettin Altay Metro durağına gelip, petrol istasyonu önünden 984 numaralı Urla aracına binmelisiniz. Urla’ya geldikten sonra, 733 Urla – Yağcılar aracına aktarma yapıp, son durakta inmelisiniz. Buradan yürüyerek 4-5 kilometre mesafede kalıyor. Araç geçerse otostop şansınız bizce yüksek.

Otobüs Saatlerine Ulaşabileceğiniz Bir Link Bırakıyoruz: https://www.eshot.gov.tr/tr/UlasimSaatleri/984/288

984 numaralı hattı bıraktık. Hat kısmını 733’e çevirerek, aktarma saatlerine ulaşabilirsiniz.

demircili-koyu-nasıl-ulasılır

Demircili Koyu Tavsiyeleri

Burada zemin kum değil, yerleş taş. Denizinde ilk 5 metresi kum değil taş. Biz görmedik ama, nadiren de olsa deniz kestanesi olduğu iddia edilmiş. Bu yüzden dilerseniz deniz ayakkabısı alabilirsiniz. Bu bu konuda “crocs” giymekten çok memnunuz.

Biz gittiğimizde kimseler yoktu, sabah erkenden gitmemizden ve pandemiden kaynaklı olduğunu düşünüyoruz. Sabah erken saatlerde buraya gelip, öğleden sonrasını başka şekilde değerlendirebilirsiniz.

Hafif bir tepe var, hatta bir ada. Oraya hem çadır kuran olmuş, hemde kamp sandalyesi atanlar. Buraya deniz sonrası kamp sandalyesi atarak bir şeyler atıştırabilirsiniz. En iyi fotoğraflar oradan çekiliyor.

İşletme var. Bu da hazırlıksız gelirseniz, bir şeyleri buradan sağlayabilirsiniz demek. Duş, tuvalet, soğuk şeyler mevcut. Ayrıca yemek hizmeti de varmış. Tadına bakmadığımızdan bir şey diyemiyoruz. Fiyatlar biraz normalin üstünde, ama bu şekilde duş ve tuvaleti de kullanabildiğinizi düşününce normal denebilir.

Ayrıca işletme bir kamp alanı, biz kamp yapmak istediğimiz yerler listesine ekledik. Hem gün doğumu, hemde gün batımı için bir miktar heyecanlıyız.

Bonus: Akşamüstü rüzgarlı olduğundan dalgalı oluyormuş. Sörf yapmayı sevenler için ek bilgi olarak bırakalım. Biz bununla ilgili detaylı bilgi bulamadık, kiralanıyor mu yada kurs gibi şeyler var mı bilmiyoruz. Öğrenirsek burayı güncelleyeceğiz.

demircili-koyu-nerede

Yarım Ada ve Airai Antik Kenti Esintileri

Koydan bakıldında bir tepe göreceksiniz. Aslında burası yüksek bir çıkıntı, yarımada. Bu yarımada Airai Antik Kenti izleriyle dolu. Airai bir liman kenti olduğundan, burada hazine ve define gibi söylemler dolaşıyor. O yüzden defineciler bazı yerleri oyuk oyuk etmişler.

Seyahatle Kalın, Seyahatalesle Kalın!

demircili-koyu-gercekten-cok-mu-güzel

Youtube kanalımıza abone olmadıysanız, bir miktar kırılırız: Seyahatales

Türkiye’de Konaklayabileceğiniz 10 Kamp Yeri

Tiny House‘da kalmak istiyorsanız, bu liste işe yarar.